piątek, 24 lipca 2015

7 piosenek, które wzruszą każdego rodzica

Są piosenki, które potrafią zaczarować moment, przenieść w inny wymiar, emocje wywlec na lewą stronę, a nawet uderzyć i to mocno. Mam taką swoją małą listę polskich piosenek o macierzyństwie i ojcostwie, piosenek, które zawsze wywołuja u mnie dreszcze i wyciskaja łzy.


1. Zaczynamy z grubej rury. Kawałek ten przez wiele lat nie znaczył dla mnie nic. Był kolejnym hitem wałkowanym w kółko przez rozgłośnie radiowe. Pewnego jednak razu usłyszałam go, kiedy trzymałam w ramionach kilkumiesięcznego wtedy Nata. Siła tej piosenki po prostu mnie przygniotła. I tak jest za każdym razem do dziś. Klasyczny przykład dorośnięcia do dzieła. ;)


2. Ta przepiękna piosenka należy do naszego repertuaru kołysankowego. Niestety, za każdym razem, gdy ją śpiewam i gdy dochodzę do słów "spodnie będziesz miał na szelkach" zaczynam płakać. No po prostu wzrusza mnie ten szelkowy chłopczyk nieprzeciętnie. Ten mój, który pomału do szelek dorasta i ten Seweryna, który z nich nigdy nie wyrósł.


3. Siła tej piosenki również opiera się na prywatnej tragedii jej wykonawczyni. Przyznaję, że ten utwór najdalszy jest moim gustom muzycznym, ale jednak, od lat, niezmiennie wzrusza mnie do łez. Jako nastolatka byłam na kameralnym spotkaniu z Eleni. Piosenkarka zrobiła wtedy na mnie silne wrażenie. Zastanowiło mnie, ile trzeba mieć w sobie wiary, by być w stanie, w jej sytuacji, piosenkę tą w ogóle śpiewać. 


4. Piosenka bardzo subtelna, ulotna, porusza we mnie struny, które wygrywają najpiękniejszą melodię. Co prawda do słów "Ze swojej drogi zejdę, będę z tobą" podchodzę nieco sceptycznie (takie podejście może grozić karierą kuli u nogi, zresztą nie jestem fanką bezgranicznego poświęcania się rodziców), ale tu brzmi to tak pięknie, tak wzruszająco, że przymykam na ten drobiazg ucho. 


5. "Tato". Możecie się zdziwić, ale po prostu wzruszają mnie te dzieciaki wykrzykujące "mama to nie jest to samo co tato". Oczywiście pozwoliłam sobie potraktować piosenkę uniwersalnie, a dokładniej mówiąc zignorować refren. ;)


6. Po wzruszeniach i szlochach czas na ojcowskie spojrzenie. Oddaję głos najbardziej męskim facetom polskiej sceny muzycznej. Maleńczuk odrzuca mnie w równym stopniu, co pociąga. Ma urok drania, w którym się zakochujemy doskonale więdząc, co to za typ. 


7. "Kochajcie dzieci swoje, bo mając miłość w domu nie pójdą jej szukać na ulice po kryjomu". Tego pana po prostu uwielbiam. Mam nadzieję, że po przesłuchaniu poniższej piosenki nie uciekniecie z bloga z krzykiem. Fakt, trochę pojechałam zestawiając Eleni z Kazikiem w jednym poście, ale nie mogłam zdecydować się, by którąś z piosenek pominąć.



Ogromnie jestem ciekawa Waszych wrażeń. Czy znacie wszystkie te piosenki? Czy Was również wzruszają? Która najbardziej do Was przemawia? A może dorzucicie coś do mojej listy?
A ja dziś spać nie idę, tak się zasłuchałam...

4 komentarze:

  1. Tak na wieczór i z dala od dzieci raczej ich sobie nie puszczę :) Zdecydowanie za szybko zamulam a ponieważ znam je wszystkie, wiem, że tak by się to właśnie skończyło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, znam to, znam. Czasem pół nocy potrafię przesiedzieć i tak od piosenki do piosenki się pobujać. Ale kiedy dzieci śpią, a przy mnie wierne winko, to wręcz to uwielbiam. Od czasu do czasu. :)

      Usuń
  2. Jaki jest tytuł piosenki nr 2?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kołysanka dla Okruszka" - już uaktualniłam linki i zapraszam do posłuchania.

      Usuń